Логистика

09 / 2021 (04.11.2021)
71

Четете в броя: 

* Зелената сделка, иновативните логистични решения, дигиталната трансформация, анализът на данните, новото работно място, аутсорсването на логистичните услуги и уникалните онлайн формати за привличане на клиенти бяха част от темите на деветата Логистична бизнес конференция.

* Мирослав Константинов и Димитър Димов са от новото поколение предприемачи и тяхната компания М2 Пром, конкурентна на европейските мебелни производители.

* За производителя на строителна химия Мапеи България е важно увеличаване броя на продукцията в завода и съкращаване на пътя за доставка.

* Новият председател на НСБС Цветин Тодоров отговаря ан няколко въпроса за бъдещето на Асоциацията.

* Софтуерът ще промени автомобилния свят - Делян Костов, управител на FROTCOM България.

* 2022 г. поставя големи въпроси пред веригите на доставки.

и още...

Зелената сделка, иновативните логистични решения, дигиталната трансформация, анализът на данните, новото работно място, аутсорсването на логистичните услуги и уникалните онлайн формати за привличане на клиенти бяха част от темите на деветата Логистична бизнес конференция. Форумът се проведе на 12 октомври в София Ивент Център на живо и чрез онлайн стрийминг и даде възможност на участниците да обменят добри практики и идеи за бъдещето.

Франкофоните Мирослав Константинов и Димитър Димов са от новото поколение предприемачи, които достигат до свой бизнес след натрупан опит в чуждестранни компании и от собствен бизнес в България. И когато надградили този опит с много контакти и труд, се родила компанията М2 Пром, конкурентна на европейските мебелни производители в луксозния сегмент за обзавеждане на глобални търговски вериги.

Неотдавна Цветин Тодоров беше избран за председател на Националното сдружение на българските спедитори (НСБС). По този повод списание ЛОГИСТИКА му зададе няколко въпроса за бъдещото развитие на сдружението. Вижте какво отговори той!

 

В брой 9 / 2021 на сп. ЛОГИСТИКА може да прочетете още:

 

Софтуерът ще промени автомобилния свят - Делян Костов, управител на FROTCOM България

2022 г. поставя големи въпроси пред веригите на доставки

Логистиката – все по-технологична и по-дигитализирана

Виртуалният шоурум на STAMH

Технолифт с нова база в София - Фирмата разширява сервизните дейности на кари

Новият Mercedes-Benz Citan - Той ще се предлага в три версии – товарен фургон Panel Van, пътническото комби изпълнение Tourer и изцяло електрическата версия eCitan в карго вариант

VoloDrone полетя с товар, колкото един европалет

 

В разширената дигитална версия на ноемврийския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

 

Топ 20 доставчици на автоматизирани системи за складиране

Възходът на средната миля

08 / 2021 (06.10.2021)
68

Четете в броя: 

* Александър Колев, управител на Фреш енд Фууд Лоджистик споделя за тънкостите на температурната логистика, за тенденциите в бизнеса и за принципите в управлението на компанията.

* Класическият европалет навърши 60 години, а марката EPAL празнува своята 30 годишнина. Срещаме се с Кирил Василев, президент, и Атанас Котов, изпълнителен директор на EPAL България, Гърция и Румъния.

* За производителя на строителна химия Мапеи България е важно увеличаване броя на продукцията в завода и съкращаване на пътя за доставка.

* Цветин Тодоров е новият председател на НСБС.

* Роботите ще заменят хората в складовете - Христо Урумов,  основател и управител на STAMH.

и още...

В брой 7 / 2021 на сп. ЛОГИСТИКА може да прочетете още:

Ист Ринг се развива устойчиво като логистичен проект с качествена работна среда

Икономиките в Европа се възстановяват, суровините се бавят

Машинното обучение

Индустриите работят трескаво, световната търговия прави рекорди - Лъчезар Богданов – икономист,  анализатор в ИПИ

Mercedes-Benz eSprinter - 160 км с едно зареждане? Прави ги!

Събития, книги

 

В разширената дигитална версия на октомврийския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

Топ 25 на спедиторите в света

Четири грешки, които никой начинаещ товародател не бива да допуска

Магазините на Ikea стават фулфи

07 / 2021 (01.09.2021)
66

Четете в броя:

* Станислав Димитров, управител на Карго Планет, работи с екипа си над нов проект, който през есента ще отвори нови пазари за българската електронна търговия. .

* 10 млн. лв. ще инвестира водещата българска транспортно-логистична компания Transpress в изграждането на нов логистичен център в Индустриален парк София – Божурище.

* Логистична Бизнес Конференция 2021: Ще говорим за истинските неща в бизнеса.

+ Предлагаме детайлна информация и експертни консултации - Симеон Митев, собственик на платформата БГСКЛАД.

* Дронамикс създава флота от Черни лебеди.

* Има лесни и бързи начини за цифровизация - Лазар Матеев, Ханон Системс Пловдив.

и още...

Станислав Димитров се занимава професионално с транспорт и логистика от 25 г. Убеден е, че ключът към повишаване на ефективността в логистиката и транспорта е системната интеграция. В момента управителят на Карго Планет работи с екипа си над нов проект, който през есента ще отвори нови пазари за българската електронна търговия. С него ще бъде затворен целия цикъл на обслужването на един онлайн търговец.

10 млн. лв. ще инвестира водещата българска транспортно-логистична компания Transpress в изграждането на нов логистичен център в Индустриален парк София – Божурище. Мащабната база ще бъде с обща площ 40 дка и 8 хил. кв. м застроена площ, която ще включва крос-докинг платформа и склад за обработка на товари, зона за разпределение на пратки и стоки, както и офисна част и център за обслужване на клиенти.

Планирай доставките и транспортния маршрут отдалеч. На тази максима залага логистичният екип на Кеърокс България. Фирмата доставя климатична техника за индустриалния и потребителския сектор. Продуктите от гамата на климатичната техника изискват по-различен метод на планиране и организация на доставките, тъй като са свързани основно с транспорт от Далечния изток.

В брой 7 / 2021 на сп. ЛОГИСТИКА може да прочетете още:

Логистична Бизнес Конференция 2021: Ще говорим за истинските неща в бизнеса

Предлагаме детайлна информация и експертни консултации - Симеон Митев, собственик на платформата БГСКЛАД

Дронамикс създава флота от Черни лебеди

Как големите фирми да се запознаят със стартъпи

Има лесни и бързи начини за цифровизация - Лазар Матеев, Ханон Системс Пловдив

Робот в обувките на човека

Maersk и ПИМК с блок-влак от Бургас до Пловдив

Gartner: Топ технологични иновации във веригите на доставки

Ефективни машини с Li Ion батерия от Инжконсулт

Скоростта е част от иновациите - Гордън Риске, VDMA Materials Handling

В лицето на IVECO и Булавто намерихме стабилен и верен партньор - Мирослав Петков, мениджър автопарк в Орбико България

Събития, книги

В разширената дигитална версия на септемврийския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

Електрически задвижваният eActros влезе в серийно производство

Надпревара в цифровата ера

Топ 20 на производителите на кари

Топ 25 компании във въздушното карго

Логистиката се радва на добри нива на търсене

06 / 2021 (01.07.2021)
63

Четете в броя:

* В логистиката човек трябва да е упорит, изобретателен и с твърда глава, защото много често се сблъскваме със стени, смята Антон Стойков, управител на ТЕУ България ООД.

* Как се променят от строителна гледна точка индустриалните и логистичните проекти според Атанас Атанасов, управител на Бараж Груп.

* Фреш енд Фууд Сторидж започна строителството на нов голям склад.

+ Ние не се готвим за промяна, ние я предизвикваме - Янислав Тотев, управител на DSV Road България.

* Когато клиентите са много различни, логистиката отговаря с гъвкавост - във фирма Ивел 93.

* Виртуалната и добавената реалност и логистиката на бъдещето.

и още...

В нашата професия човек трябва да е упорит, изобретателен и с твърда глава, защото много често се сблъскваме със стени. Така смята Антон Стойков, управител на „ТЕУ България“ ООД, дъщерна фирма на гръцката TEU Group Shipping & Forwarding. За него в логистиката справянето с проблеми е ежедневие, като всеки ден носи ново предизвикателство. В откровен разговор той сподели своето виждане за развитието на логистичния бранш и справянето с кризата, професионалната спедиция и успешното управление.

Бараж Груп е българска строителна компания, която изгражда производствени предприятия, търговски обекти, складови бази, логистични центрове и административни сгради. Как се променят от строителна гледна точка индустриалните и логистичните проекти и какво помага на компанията да строи качествено? По тези и други въпроси разговаряме с Атанас Атанасов, който заедно със съдружника си Костадин Чуклев, управлява компанията.

Фреш енд Фууд Сторидж започна строителството на нов голям склад, който ще се ползва от логистичната фирма на групата - Фреш енд Фууд Лоджистик (ФФЛ). Компанията е широкоспектърен логистичен оператор в сферата на хранителните стоки. Новата сграда ще се намира в базата на ФФЛ в София, като ще бъде с РЗП около 10 000 кв.м и с капацитет от 12 000 палетоместа.

В брой 6 / 2021 на сп. ЛОГИСТИКА може да прочетете още:

Ние не се готвим за промяна, ние я предизвикваме - Янислав Тотев, управител на DSV Road България

Когато клиентите са много различни, логистиката отговаря с гъвкавост - Благоевградската фирма Ивел 93 инвестира в нови производствени линии

Бизнес модел със звуци на тромпет - DABOV Specialty Coffee не е продукт, а проект

Виртуалната и добавената реалност и логистиката на бъдещето

Безопасно, по-безопасно, STILL - Системите за сигурност на германския производител пазят хора и товари

Събития, книги

В разширената дигитална версия на юлския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

 Коботи: Сътрудничество между хората и машините

Трансформация след опустошителен пожар - Как ферма за плодове използва автоматизацията в склада

Уникалните точки на доставки извън дома - Как бумът на електронната търговия прекроява последната миля

Тест: Toyota ProAce City Van

05 / 2021 (04.06.2021)
60

Четете в броя: 

* Владимир Гюрджиев споделя за пазара на индустриални имоти, тенденциите в бранша и новите инвестиции на СТР в логистични паркове.

* Какво ще се случи в контейнерния бизнес коментират в обзор специалисти от водещи български логистични фирми.

* Сп. ЛОГИСТИКА прави виртуална обиколка из Office 1 Superstore Logistics.

+ Изключително бързо отговаряме на предизвикателствата - Румен Иванов, изпълнителен директор на DHL Express България.

* Работим в екип и градим партньорства с лично отношение - Олга Василевска, управител на MW LOGISTICA.

* Тайната на успеха е в организацията и оптимизацията - Христо Близнаков, мениджър на СТАД.

и още...

Владимир Гюрджиев винаги е работил целенасочено да доведе в България институционален инвеститор и в момента е удовлетворен, че е част от мениджърския екип на СТР - един от най-големите дивелъпъри на индустриални паркове в Централна и Източна Европа. Пред сп. ЛОГИСТИКА той сподели за пазара на индустриални имоти, тенденциите в бранша и новите инвестиции на компания в логистични паркове.

Последната година в контейнерния бизнес беше изключително трудна и динамична както в трафика от и до България, така и за целия свят. Въпреки това морските превози на контейнери остават най-разпространеният начин за транспорт на стоки от Далечния Изток до Европа и Америка. Какво ще се случи по-нататък в този сектор? Този и други въпроси за контейнерните превози зададохме на специалисти от водещи български логистични фирми. Вижте какво отговориха те!

С Елка Каменова-Цанкова, Председател на Кооперация „Панда“, и Георги Райчев, Директор логистика и планиране, правим виртуална обиколка из Office 1 Superstore Logistics. Мениджърите ни разказват за организацията на логистичните потоци и споделят плановете си за разрастване, които включват изграждане на нов логистичен блок.

 

В брой 5 / 2021 на сп. ЛОГИСТИКА може да прочетете още:

 

Изключително бързо отговаряме на предизвикателствата - Румен Иванов, изпълнителен директор на DHL Express България

Работим в екип и градим партньорства с лично отношение - Олга Василевска, мажоритарен собственик и управител на MW LOGISTICA

Тайната на успеха е в организацията и оптимизацията - Христо Близнаков, мениджър на СТАД

Метрика влезе в нов логистичен фулфилмънт център

Как българските традиции се превръщат в cool отвъд Океана - Предприемаческият нюх на Атанас Вълев нарежда продуктите Trimona на рафтовете на престижни магазини в САЩ

Как да спасим „бежовото злато“?

Автоматизирано товарене и разтоварване с HUSKi

Преместващите се конвейерни звена на INTERROLL

arculus Fleet управлява автономни машини

HHLA Sky, който управлява дронове

Компактната складова система Volume WAVE

OPPIDUM TIC – влез в чата

SYNA.OS командва флот от роботи

WAKU Sense анализира състоянието на роботите

Малкият hand-held скенер HS 50 от NIMMSTA

 

В разширената дигитална версия на юнския брой на сп. ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

 

Логистичното рамо на Alibaba дава сила на продажбите - В смарт складовете на Cainiao царуват IoT, AI и AGV роботи

Има 7 млрд. индивидуални кризи и трябва да разберем всяка от тях - Санди Ваци, партньор и основател на CodeBreakers

Водородният Peugeot e-Expert Hydrogen

Събития, книги

04 / 2021 (28.04.2021)
58

* Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) навърши 20 години. Прочетете какво споделя Николай Николов, създател и главен мениджър на WTO.

* От гаражно производство Цима 99 се развива до модерна фабрика за сладка и конфитюри - с много старание и любов.

* Георги Пейков от Пловдив и фирмата му ECOTRIKE - BG специализират в проектирането и производството на универсални триколесни велосипеди.

и още...

Движим се с динамиката на веригите на доставки - Зоран Лазороски, управител на DB Schenker в България и Северна Македония

Уникална система пести много време и пари на Дискордиа

STAMH изгради огромна стелажна система за Орбико

Нашият продукт е много повече от борса за товари - Александър Михалков, изпълнителен директор на FindCargo.Net

Transpress с нови складови машини от STILL

Рабен празнува 90 години в Европа - Всеки може да проследи eco2way – едно необикновено турне, което продължава до края на август

„Компютърното зрение“ в логистиката

Трябва да се биеш или да бягаш - Ивайло Кунев, партньор и консултант в екипа на In Your Hands

IFOY AWARD 2021: Напред към роботизацията

Преносимият електрокар MOFFETT E-NX

Супербързата количка EXH-S на STILL

STILL автоматизира склада на Danfoss

Вертикалните карусели на Hänel

Hai Robotics роботизира голям склад в Шанхай

Евтиният и гъвкав робот iw.hub

HAIPICK A42T сам пикира по високите етажи

Гъвкавият и компактен arculee2

Събития, книги

В разширената дигитална версия на майския брой на сп. ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

Biomyc привлича погледи на автомобилни гиганти

Renault обнови лекотоварната си гама

Нидерландският университет Fontys: Пътешествие в добрите кариерни практики

03 / 2021 (01.04.2021)
55

Четете в броя:

* Ивайло Комбаков пред сп. ЛОГИСТИКА за 30-годишнината от основаването на АГРИ-М;

* DHL Logistics даде старт на строителството на новия си логистичен терминал в комплекса в близост до летище София;

* Никола Рангелов, собственик и управител на Рефран, за производството на неформовани огнеупорни материали;

и още...

Когато е горещо, оставяме екипа да действа. Когато е спокойно, се учим - Веселин Стоянов, управител на Транспрес – първият гост в СРЕЩИ НА КАФЕ

ЕВРОМАРКЕТ КАРИ с нов административно-сервизен център

Павел Бандилов: Инвеститорите поставят все по-къси срокове

Еднорог с жълта раница ще доставя стоки по домове и офиси - България е сред звездите в портфейла на испанската Glovo

Ще има нови терминали на пристанище Варна - Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“

 

В разширената дигитална версия на априлския брой на сп. ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

 

Успехът също трябва да се анализира

Риск, прогнози и инвестиции в интелигентни решения

Карго грабители сменят стратегиите си

Новият път на коприната променя градове и хора

Кофас: Съществуват рискове за българската икономика

Идва ли времето на Robotics-as-a-service?

Тест: Mercedes-Benz EQV300

 

02 / 2021 (02.03.2021)
52

Четете в броя:

* Тодор Дянков, създател и управител на спедиторската компания Josped, пред сп. ЛОГИСТИКА;

* Представяме ви Ингилиз Груп, едно от добре развиващите се предприятия за обувки у нас;

* Любомир Бабуров, управител и съдружник Ozone.bg, за успешната онлайн търговия новия логистичен център на фирмата;

и още...

LAM’ON стартира производство на биоразградимо фолио - Фирмата получи Наградата на германската икономика в България 2020 г.

Онлайн магазинът като част от веригата на доставки - Николай Николов, директор Бизнес планиране и развитие в bERS Logistics

5 върхови технологии, които ще променят логистиката през 2021 г.

Нови системи на Linde пазят от сблъсъци със стелажите

Как се печелят инвеститори? - Индустриален и логистичен парк Бургас получи Награда на германската икономика 2020

Изповядвам концепцията за невидимото лидерство - Михаил Стефанов, създател на Misho Stefanov Academy и на платформата „Мини машини“

Мобилен робот пикира в склада

„Крачещият“ автомобил на Hyundai

Пристанищата – плаване след кризата

Инвестициите в дигитални умения са стратегически ход - Индустрията на знанието търси IT експерти, анализатори на данни, HR специалисти, финансисти, кадри със силни езикови умения

Електрическият MAN eTGM оптимизира доставките в Мюнхен

 

В разширената дигиталната версия на мартенския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

Фабриката в Измир е звездата в семейството на HugoBoss - Производствената база се преражда чрез дигитална трансформация, роботика, автоматизация и изкуствен интелект

Маратон за изграждане на петия вид транспорт - Hyperloop визията на Илон Мъск в Европа

DAF обяви 19-тонен LF Electric

Електрически камион със соларни панели

01 / 2021 (01.02.2021)
49

eMAG е един от най-големите онлайн ритейлъри в Централна и Източна Европа, с лидерски позиции и дългогодишна практика в електронната търговия в България. За развитието на бизнеса, уроците от кризата и предизвикателствата пред веригата на доставки разказва Стефан Коларов, oперативен директор на еMAG и FashionDays България, в интервю за списание ЛОГИСТИКА.

Да си малък бизнес понякога може да се окаже силно предимство в една конкурента пазарна среда, каквато става велоиндустрията през последните години. Според управителя на дистрибуторската фирма за велочасти Гепард Сайкъл, Благой Ангелов, основните предимствата се крият в бързата доставка, поддържането на точните артикули на склад и добре развитите канали за доставки.

В деветото издания на наградите IFOY AWARD журито избра 17 машини и решения от 14 производители, които ще спорят за почетните статуетки. Вижте кои са кандидатите за награди, които стигнаха финалния кръг на „Оскарите за интралогистика“!

В брой 1 / 2021 на сп. ЛОГИСТИКА може да прочетете още:

Клиентите на карго-партнер винаги имат избор на решение - Компанията предлага продукти с различни „нива на обслужване“ спрямо логистичната ситуация

Брекзит ядоса превозвачите и спедиторите

Логистичните процеси обичат добрия ред - Явор Ницов, директор Логистика в търговска верига Фантастико

Студената верига на доставки е във фокуса на кибератаките - Скритите вируси, които затварят фабрики и прекъсват снабдяването

По-малко информационни силози, повече мрежи - Десетте най-важни тенденции на SCM през 2021 г.

Смартванът Volkswagen Caddy 5

 

В разширената дигитална версия на февруарския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете още:

Нетрадиционните играчи прекрояват веригите на доставки - Топ 10 на европейските технологични стартъпи, опериращи в сектор Логистика

Логистиката зависи от доверието - DHL Logistics Trend Radar очертава хоризонтите, към които се насочват веригите за доставки

Интелигентният порт е нещо повече от технология - Каталина Фалко, заместник-генерален директор на порт Барселона

По пътя на споделените ресурси - Във ВУТП съчетават традициите с дигиталното бъдеще

Инвеститорите имат пари и разширяват географския фокус - Colliers прогнозира растеж на инвестициите на глобално ниво до 50% през 2021 г. в най-новия си доклад Global Investor Outlook

Трансформацията на веригите на доставки: предизвикателство и приключение - L’Oréal доставя над 7 милиарда продукта всяка година

Събития, книги

Как ще ги стигнем нулевите емисии за товарните превози - Над 150 лидери в товарния транспорт споделят визията си в нов доклад на Shell и Deloitte

Начало